


Their
names will never be forgotten
Last Update:
20 May 2022
S.A. TRAWLER HERITAGE
NEWS
South Africa
(last update
20 May 2022)
Namibia
Angola
St.Helena Island
SQUID FISHING VESSEL FOR SALE
"JORIKA"

HULL |
Hull Material:
Fibreglass
Yard: Tallie Marine [1996]
Length: 13.1m
Gross Tonnage: 40.77
Number of Crew: 16
Port of Registry: Port Elizabeth
Home Port: Port Elizabeth |
MACHINERY |
Main Engine: Doosan
L13T 147kW
Gearbox: Dong-I DMT 90 3.12:1 ratio
Genset: Lovol [2018] |
NAVIGATIONAL EQUIPMENT |
FCV 1150 Echo Sounder
Furuno
Radar
Furuno Autopilot
Furuno Plotter
Furuno GPS
Icom DSC VHF |
PRICE |
R4 million (excl.
VAT) |
CONTACT
|
Piet Dreyer
Email: piet@rakamarine.co.za
C: 082 658 1061
Gerhard Dreyer
Email: gerhard@rakamarine.co.za
C: 082 652 8221
|
|
Visit the S.A.
Fisheries Museum

TRAWLER
PROFILES

COMMERCIAL SKI-BOAT
PROFILES


AN EMBLEM OF PROUD
WORKMANSHIP

The sticker above is displayed on the CAT 3412 main engine of the
Cape Town based longliner "Cape Challenger". The sticker "Caterpillar - always brings
you home " is exclusively used by Ritco Marine situated in Brackenfell, who
besides installation work, also service and maintain the machinery onboard the "Cape
Challenger".
DIE SKUITE HOU VERJAARSDAG!
Gedurende die maand van Mei het ons 12 skuit
verjaarsdae om te vier.
(Die skuite se
onderskeie ouderdomme word
hieronder aangetoon in hakies.)
Triton (1)
Dagbreek (6)
Ocean Fresh (20)
Andromeda (25)

Harvest Selina (36)

Laverne (41)

Marretje (42)

Kamali (43)

Harvest Kirstina (47)

Campa Del Infanzon (48)

Star Crest (50)

Lucerne (63)
 |
GANSBAAI VERLOOR 'n GELIEFDE GANS
"SILVER
SNAPPER" SINK BY KAAPPUNT
Hiermee moet Trawler Heritage die
hartseer nuus oordra dat die trotste vissersvloot ter wêreld
afskeid geneem het van die "Silver Snapper", 'n pelagiese skuit
van Gansbaai nadat die skuit omtstreeks 04:30vm op Dinsdagoggend
12 April 2022 sowat 8 myl buitekant Kaappunt gesink het. Al die
bemanningslede het dit veilig gemaak tot in die reddingsvlot
voordat hulle opgepik is deur die "Vleigans". Afgeneem hieronder
is "Silver Snapper" se laaste oomblikke, vanwaar sy alreeds diep
in die water lê en begin oorhel het na bakboord, nadat die
bemanning vir
oulaas nog daarin kon geslaag het om die net oorboord te kon
gooi, om sodoende dit wat nog gered kan word, te red.



Afgeneem hieronder is die oomblikke
moment toe die "Silver Snapper" se kragtoevoer finaal uitgesny
het, met net 'n gedeelte van haar boeg wat nog bokant die water
uitsteek.

Terug in gelukkiger dae hieronder, is
hoe "Silver Snapper" vir altyd in ons gedagtes
sal bly voortleef.
"SILVER SNAPPER"
1969-2022

|
'n HULDEBLYK AAN RIDUS VISSER
Op
Maandagoggend 4
April word ons uit die bonkse geskud met die nuus dat een van
ons invloedryke pelagiese skippers, Ridus Visser oorlede is in
'n motorongeluk. "Komaan ouens, los nou die April-fool grappies
vir 'n ander dag", was Trawler Heritage se eerste gedagte, maar
slegs minute daarna het realiteit ingeskop. Hieronder bring
Trawler Heritage hulde aan Ridus, en vir die heel laaste keer
ooit sal Ridus se stem gehoor word op die kanaal van
trawlkampioene. Ons gaan jou mis Ridus, tot eendag wanneer ons
almal weer saam vis kan gaan jag in die hemelse-see.
|
NUUTSTE
VIDEO OP DIE
KANAAL VAN TRAWLKAMPIOENE
IETS VAN ALLES
FEBRUARIE - APRIL 2022
IETS VAN ALLES
JANUARIE - FEBRUARIE 2022
Reg mense, tot dusver verloop
2022 maar taamlik broekskeur, of tegnies meer korrek netskeur.
'n Direkte gevolg daarvan is dat die skep van visvang videos ook
maar taamlik moeilik is onder die huidige omstandighede. Die
video hieronder bevat 'n gemengde skep soos nog nooit tevore
gesien is op Trawler Heritage nie wat geneem is reg rondom die
kuslyn. Die video begin met sterkwater wat Gansbaai opdis,
waarna "Wildegans II" die bamboeswoude plat loop om vir die
mense by die huis te gaan groet voordat die skuit vertrek het na
Kaappunt. Ons beleef benoude oomblikke waar drenkelinge van die
omgekeerde ski-boot "Assassin" uit die water gepik word. Die "Renja"
gaan haal vir "Hagar" in Donkergat, terwyl die tjokkavloot
voortploeter in hul soeke na iets om te vang. Die "Locqueran" se
cod-end word beetgepak deur 'n skool tornyne. Die video word
afgesluit met die "Southern Belle" wat vanuit Saldanhabaai
vertrek om Ansjovis te gaan soek in die Kaappunt omgewing.
|
.
|
'n GEBED VIR PELAGIESE
VIS
Heer,
hierby vra ons dat u die trotste pelagiese vloot ter wêreld sal seën met 'n
oorvloed pelagiese vis gedurende die 2022 seisoen. Hou asseblief u veilige hand
oor die vloot, vissermanne, fabriekspersoneel en die wat die kosmandjies
voorberei ten einde arbeid te kan verrig. Amen.

BRAND BREEK UIT AANBOORD
VAN "STAALKOP"
Afgeneem hieronder op Donderdagaand
19 Mei 2022 langs die Collier Jetty in die Kaapse dokke, is rook sigbaar
aanboord van die stokvislanglynskuit "Staalkop" nadat 'n brand op die skuit
uitgebreek het. Noodpersoneel is op die kaai om die brand te blus.

Afgeneem hieronder borrel rook
vanuit die romp van die "Staalkop", met die brandweer se flitsende rooiligte wat
op die kaai staan. Wat egter nou die brandweermanne se grootste obstruksie is,
is wat mens egter nie kan sien in die donkerte nie. Die nuwe 83 voet
glasveselskuit "Triton", lê vasgekeer langs die kaai met die "Staalkop"
vasgemaak aan haar buitekant. Om nou met swaar brandweerpype van die kaai af te
klim, en dan weer bo-oor "Triton" se shelterdeck
te moet werk, gaan geensins 'n maklike taak wees nie.

Daar is vasgestel dat die
oorsaak van die brand was weens 'n elektriese kortsluiting. Die "Staalkop" se
wielhuis interieur is in puin gelê, terwyl die "Triton" wat tussen die "Staalkop"
en die Collier Jetty vasgekeer was, ook brandskade opgedoen het.
"STAALKOP"

AUSTRALIëRS MAAK VAN DUTCH BEAMER
'n PURSE SEINER
Mense, vandag beskou ons 'n baie
unieke purse seiner afkomstig van Australië. Hier by ons in Suid-Afrika en
Namibië is die Dutch beamers al sedert die 1960's baie gesogte skuite wat
hulself al keer op keer as uitstekende seegaande skuite bewys het as beide
sleeptreilers sowel as langlynbote. Trawler Heritage is reeds vir 'n geruime tyd
bewus gewees van hierdie Dutch beamer wat omskep was in 'n purse seiner, maar
kon nog nooit 'n foto opspoor van die skuit nie - tot nou toe nie. Feitlik al
wat hulle gedoen het was om die akkomodasie area agter-op die dekvlak te
verklein het, ten einde 'n netbin area te kon skep. (Ja-nee kyk, as die crew nou
opstandig wil raak omdat die wielhuis se leefruimte kleiner gemaak is, kan hulle
maar enige tyd tentjies saambring en dit op die skuit se dek kom opslaan, dis
immers 'n purse seiner hierdie, nie 'n passasierskip nie!) Daarby saam is 'n
stacker en triplex opgesit en siedaar, daar het jy 'n Dutch Beamer Australian
Purse Seiner...of wat ookal mens dit wil noem.

Dit lyk na 'n blêrrie lekker skuit hierdie...
HOUTBAAI-ANARGIE
DIE ALGEHELE VERVAL VAN 'n BEDRYF, 'n HAWE, 'n DORP, 'n GEMEENSKAP, 'n
REGERING
EN 'n LAND
Met die 2022 seisoen nou goed op
dreef, is dit nou hoogtyd dat Trawler Heritage en die crew so bietjie kajuitraad
hou in die "mesh" aangaande die jongste verwikkelinge in ons visbedryf. Maar
voordat ons by die hoofopskrif kom oor Houtbaai, eers so bietjie ander
nuusgebeure van rondom ons kuslyn.
Tot so onlangs as die eerste week van April, het Trawler Heritage nie genoeg
vingers gehad om te tel hoeveel van ons pelagiese skuite se balansstate tot op
die daardie stadium nog geen inkomste getoon het in die voorafgaande sewe maande
nie - iets wat in enige besigheid die rooiligte sal laat flikker. Die 2022
pelagiese seisoen het sommer vroeg-vroeg op 'n tragiese noot begin met die
afsterwe van Ridus Visser, een van ons mees gedugte skippers in die vloot in 'n
motorongeluk, gevolg deur die sink van die "Silver Snapper", die opeenvolgende
week. Die 2021 somer het laat opgedaag, en gevolglik het dit ook waarskynlik
daartoe bygedrae dat die pelagiese vis eers vroeg in April hul opwagting gemaak
het, 'n volle 4-5 ure se loop vanaf die Weskusfabrieke, noordwaarts in die
omgewing van Skaapvlei en Doringbaai. Was dit nie vir buitegewone goeie vangste
van Rooi-Oog wat gemaak is tussen Dyer-Eiland en Quion Point deur die
Gansbaaiers nie, sou daar ook probleme gewees het vir ons mees suidelikste
pelagiese vloot. Dis nie net die beskikbaarheid van pelagiese vis wat ons bedryf
tans belemmer nie, maar ook die beskikbaarheid van elektrisiteit om die vis mee
te kan verwerk. Skuite wat oplê vir tot twee dae aaneen met vis in die ruim wat
begin vrot, is iets wat al meer kop begin uitsteek vanwaar beurtkrag verhoed dat
die vangste vinnig genoeg verwerk kan word by die onderskeie fabrieke.
"LISA-ANN" SE 700 TON SKEP, WAS DIT
'n NUWE S.A. REKORD?
Op 12 April 2022 het die "Lisa-Ann" met 'n enkele gooi ongeveer 700 ton
Ansjovis in haar net gekry, waarby die "Lisa-Ann" nie net haar eie visruime mee
gevul het nie, maar ook die visruime van beide die "Mizpah" sowel as "Kavalier"
wat bygestaan het vir bo-lyn. Dit het egter by baie die vraag laat ontstaan of
hierdie skep 'n nuwe Suid-Afrikaanse rekord is? Die antwoord daarop is
ongelukkig "nee". Daardie rekord behoort egter nogsteeds aan oom Toy Meyer en "Karibib"
wat gedurende die 1984 pelagiese seisoen 'n skep Maasbanker van 736 ton gelaai
het soos vertoon in die foto hieronder. (Walvisbaai was immers nog daai tyd deel
van Suid-Afrika gewees, dus is dit 'n Suid-Afrikaanse rekord)
Afgeneem hieronder op 12 April 2022 is die "Lisa-Ann" besig om 'n skep van
700 ton Ansjovis droog te maak.

Afgeneem hieronder gedurende die 1984-pelagiese seisoen arriveer "Karibib" in
Walvisbaai met 736 ton Maasbanker aanboord.

STUUR GROETE VIR "TOWERKOP"
Mense, die anderdag ontvang Trawler Heritage 'n boodskap vanuit Chile wat
gerig is aan "Towerkop" vanaf een van haar voormalige skippers wat skynbaar baie
heimweë het oor die skuit. In my gebroke Spaans vertaal Trawler Heritage
die boodskap soos volg:
"Goeie dag, my naam is Yovich, voormalige skipper van die "Towerkop" vanaf
1990 tot 1995. Wat 'n uitstekende visvangskuit was sy nie - een van die bestes
ooit. Stuur asseblief groete vir haar en haar bemanning. Beste wense vanuit
Chile."

NUWE GEBLIKTE SARDYN HANDELSMERKE VERSKYN
OP DIE WINKELRAKKE
Daar het stilletjies twee nuwe geblikte sardyn handelsmerke op ons
winkelrakke verskyn naamlik West Point en Koo. Die West Point handelsmerk is
eintlik glad nie 'n nuwe naam nie, en het reeds gedurende die 1960's vir die
eerste keer op winkelrakke verskyn. Die West Point sardyne word ingemaak deur
West Point Fishing in Slippersbaai, terwyl die Koo sardyne 'n produk is van
Tiger Brands, oftewel Oceana.


In ons lynvisbedryf gaan dit ook sukkel-sukkel die lynvissers. Die groot aantal
lynvis ski-bote wat tans in die mark is getuig van die harde werklikheid. In die
afwesigheid van die jaarlikse snoekloop langs die Weskus hierdie jaar, het selfs
Trawler Heritage op sy vingers begin tel of ons tans in die "sewe vet jare" of "sewe
maer jare siklus" is, soos daar in die Bybel melding van gemaak word in Genesis
41. Gegewe dat ons tans in die "sewe vet jare siklus" is, wil Trawler
Heritage liewerste nie weet hoe gaan die volgende "sewe maer jare" daarna
uitsien nie. Daar was egter heelwat van die Houtbaai dekskuite wat noordwaarts
gevaar het en oor 'n groot gebied versprei was tussen Lambertsbaai en Port
Nolloth, maar die vangste wat gemaak was, was oor die algemeen nie na wense
gewees nie. Het Trawler Heritage dan nie die snoekvissers gedurende die 2021
snoekseisoen gewaarsku oor hul swak gedrag nie? Telkemale is daar uitgebeeld die
totale chaos waarin die snoekvissers ons hawens en ski-boothellings agterweë
gelaat het. Reeds toe het Trawler Heritage hulle gemaan om eerstens dankie te sê
vir die oorvloed snoek, en tweedens is hul gewaarsku dat God nie toelaat dat die
mensdom sy skepping misbruik nie. Dit wil dan nou voorkom asof God sy hand
geheel en al toegemaak het vir ons snoekvissers? Die enigste manier nou om dinge
reg te stel is om op die knieë te gaan en te bid vir vis.
Ons tunavloot beleef ook nie 'n wat wonderse 2021-2022 seisoen nie. Teen einde
April-maand was daar van die Kaapse tunaskuite wat vir die hele seisoen tot
dusver net 7 tot 8 ton vis geland het. Die afgelope drie jaar of wat, is daar
nogal 'n interessante tendens te bespeur onder ons tunavloot... Dit wil voorkom
asof net die Houtbaaiers bereid is om te gaan soek na vis - en sodra die vis
opgespoor word, dan eers gooi die Kaapse tunavloot los om ook te gaan deel in
die vangste.(?) Dit herhinner mens nogal baie aan soortgelyke insidente in die
pelagiese bedryf terug in tyd toe die vis skaars was en die hulp van 'n
"spotter-plane" ingeroep was. Dit was altyd net "sekere" visfabrieke wat
finansieël bygedra het t.o.v die koste van die hele operasie om die vliegtuig in
die lug te kon hou. Wanneer die skole vis opgemerk was, was die posisie daarvan
aan die deelnemende visfabrieke verskaf waarna die vloot vertrek het see toe...stilletjies
gevolg deur die skuite van die fabrieke wat nie bereid was om finansieël
bydraes te gelewer het nie. Dis seker mos wat hulle bedoel as daar gesê word: "dis
ons almal se see"?!
Op die bootbou-front is daar tot dusver vir 2022 slegs een nuwe boot ter water
gelaat, naamlik die "Loligo", 'n dubbelromp tjokkaboot wat gebou is deur Tallie
Marine. Tans is daar nog twee nuwe skuite in aanbou by Tallie Marine, maar soos
julle al seker agtergekom het by hierdie tyd, is Trawler Heritage nie die
grootste "catamaran-fan" nie.
"LOLIGO"

WAT TE HEL, DAAR DRYF 'n
SKUIT SE DEK ROND IN DIE HAWE!
Mense, ek dog ek het al alles gesien in my lewe wat 'n skuit aanbetref,
maar toe nie. Afgeneem hieronder op 23 April 2022 in Houtbaai dryf daar toe 'n
houtskuit se dek rond in die hawe
langs die Slipkaai. Wat?! Met die eerste oogopslag moes Trawler Heritage eers
probeer vasstel watter skuit het oënskynlik sy dek verloor - kompleet met
dekbalke en die "shelf" wat nog daaraan vasgespyker was. Van die plaaslike
"locals" het voorgegee dat die dek afkomstig was van die "Paul", maar nee mense
dis nie "Paul" se dek nie, want sy is alreeds gedurende 2017 gesloop. Einde ten
laaste kon Trawler Heritage daarin vasstel dat die dek afkomstig is van die "Cyrill
Burrell" wat gedurende 2018 in die hawegebied gesink het langs die kaai. Die
romp het egter in so 'n mate begin opbreek, waarna die hele dek losgebreek het
van die romp en na die oppervlakte gestyg het, en op eie houtjie in die
hawegebied rondgedryf het.

"KHOE-RASI" WIE?
Jislaaik mense, ek dog ek neuk net daarso van die kaai af die anderdag in
Houtbaai, toe ek sien dat die tunapaalskuit "Repulse", herdoop is tot "Khoe-Rasi".
Aai tog, wat van 'n naam is hierdie nou vir een van West Point Fishing se mees
gedugste pelagiese strydosse van alle tye? Vergewe hulle onkunde, want hulle
weet sowaar as wragtag nie wat hulle doen nie...

DWARSKERSBOS, WAAR DIE LAND-ROVERS OOK AREA KODES HET!
By 'n vorige geleentheid het Trawler Heritage 'n foto geplaas van 'n
Laaiplek Land-Rover wat 'n "PQ" area kode vertoon het...Wel, die Land-Rovers van
Dwarskersbos vertoon skynbaar ook area kodes soos hierdie ene in die foto, wat
onlangs oor Trawler Heritage se pad geloop het. "ADF 395" nogal...

Ook maar goed dat Gansbaai se Land-Rovers vertoon nie area kodes nie,
want met al die Land-Rovers in daai dorp sal daar wragtag geen "DDF" nommers
meer oorbly om aan die skuite te kan gee nie...
"EBHAYI", JOU VLAG HANG ONDERSTEBO!
Al ooit opgelet na vaartuie se vlae afkomstig van lande soos Frankryk,
Nederland, Italië, Spanje, Portugal en Noorweë? Maak eintlik nie saak van watter
land nie, mens sal nooit ooit sien dat enige ander land, behalwe ons eie
landsvlag van Suid-Afrika, by tye onderstebo vertoon word nie. Hoekom dan so,
sal mens wonder? Hoe is dit dan moontlik dat 'n nasie na 28 jaar van demokrasie
nog steeds nie weet hoe om sy eie landsvlag korrek te vertoon nie, behalwe om
die blaam te plaas op 'n algehele gebrek aan nasietrots! Mense, julle behoort
julle te skaam! Afgeneem hieronder op 23 April 2022 vertoon die
Suidkus-kreefvanger "Ebhayi" die Suid-Afrikaanse vlag onderstebo. Dieselfde geld
ook vir "Boetie Bert" wat Gansbaai se naam lelik deur die "stickwater" gesleep
het tydens haar laaste besoek aan die syncrolift, en so ook "Fuchsia" van Irvin
& Johnson wat ook onlangs haar vlag onderstebo vertoon het. Asseblief mense,
skrik wakker, kry nasietrots en vertoon julle vlae korrek. Ek's klaar gepraat.

HOUTBAAI-ANARGIE DUUR VOORT
In die vier fotos hieronder is hoe die meeste vissermanne die eertydse
fabriek van S.A. Sea Products geleë in Houtbaai vir altyd sal onthou, oftewel Da
Gama Visbedryf soos dit ook terug in tyd bekend gestaan het. Dit was 'n trotse
fabriek, om nie eens te praat van die vissermanne wat op die fabriekskuite
gewerk het, waaronder "Oceana Sapphire", "Oceana Berg", "Oceana Kranz", "Oceana
Amethyst" en "Atlantic Skipper" om maar net 'n paar name te noem. Die fabriek is
gedurende 1957 opgerig deur A.P. Du Preez met die reduksielisensie afkomstig van
AIF op Velddrif, kort nadat daardie fabriek sy deure gesluit het. Weens
toenemende teenkanting van Houtbaai inwoners moes die fabriek noodgedwonge sy
deure gesluit het aan die einde van die 2019 pelagiese seisoen. Die fabriek het
intussentyd in ongebruik verval, en word tans deur vandale geplunder soos
uitbeeld in die fotos hieronder. Die dienste van 'n privaatsekuriteitsmaatskappy
was ingeroep, maar sekuriteitswagte was keer op keer aangeval deur vandale,
toegerus met tuisgemaakte handwapens. Intussen duur die plundery ongesteurd voor,
terwyl hawe infrastruktuur voor die voet geplunder word, waaronder ondergrondse
kabeldiefstal, asook die smokkel van perlemoen. Hoe vreemd dat hierdie tipe
gedrag toegelaat word deur die owerhede asook die S.A.P.S. Houtbaai is mos nie
honderde kilometers vanuit die Kaap geleë nie, dis skaars 30 minute se ry vanuit
die Kaapse middestad, en tog laat ons owerhede hierdie tipe gedrag toe. 'n Mens
wonder waar is die sogenaamde gemeenskapsleiers, die vakbonde en die politieke
partye...te papbroekig, te bang, doodeenvoudig te sleg om werklik 'n verskil te
maak in situasies soos hieronder uitgebeeld. Of, is dit dan net in die oë van
die jeug in die visbedryf wat kan sien wat hierso in Houtbaai aan die gebeur is?
S.A. SEA PRODUCTS - DIE EERTYDSE GLORIEDAE




Afgeneem hieronder is hoe hierdie eens trotse
fabriek nou verwoes word deur vandale - nie deur buitelanders nie, dis die werk
van ons eie mense! Let wel, hierdie verwoesting is glad nie gedoen met behulp
van meganiese toerusting nie, dis gedoen met hande arbeid waaronder pikke,
hammers en beitels. Gesiene manne met blink Toyota bakkies daag hierso op, en
laai skrootmetaal en herwinde boumateriaal ongehinderd op. Hul oë straal van
arrogansie, hulle is "untouchable", in hul soeke na kitsrykdom.




Afgeneem hieronder is selfs die
dreindeksels in die hoofpad gesteel.


Afgeneem regs onder is al wat oorgebly het
van die skaalhuisie...al die bakstene is skoongekap en met bakkies weggery...


Afgeneem hieronder is die opening in die muur
waardeur miljoene tonne pelagiese vis deur die jare heen met die aflaaiband na
die visputte vervoer was. Die metaaldeure op grondvlak is almal reeds uit die
kosyne geruk en weggery terwyl die dakbalke sowel as dakplate alles gesteel is.

Afgeneem hieronder is die laaste oorblysels
van die effluent stallasie - die uitlaatpype sowel as metaalskerms is reeds
afgesteel.

Afgeneem hieronder lê die aflaaipompe se
stutte nog op die grond - die enigste rede waarom dit nog nie gesteel is nie, is
omdat die staalpype met beton gevul is.


Vir diegene wat die uitleg van die
fabrieksvloer goed geken het, is hierdie fotos waarskynlik die hartseerste van
al die fotos - dit voel of daar 'n stuk van Trawler Heritage se binneste
uitgeruk is soos wat mens deur die verwoesting stap...dis hierso waar jy jou
respek vir die mensdom en sy totale barbaarsheid verloor.



Afgeneem hieronder is al wat oor is van die aflaaikaai.


Afgeneem hieronder is daar orals slote
gegrawe in die teeroppervlaktes en paaie rondom die fabriek ten einde die
ondergrondse kabels te kon steel.

Afgeneem hieronder het vandale
letterlik 'n stuk sypaadjie weggekap om sodoende 'n kragkabel te kon steel wat
die straatlampe in die hawegebied van krag voorsien. Dis onmenslik, onbeskryflik
wat in hierdie hawe plaasvind.


Afgeneem hieronder toon die rooi sirkel aan
'n nuutopgerigte hawehek wat gedurende 2021 opgerig was - die res van die hek is
egter gesteel.

Afgeneem regs onder stort die nuut opgerigte
omheining by die skeepshelling na benede weens 'n gebrek aan vakmanskap
waarvolgens die omheinings vervaardig is.

Afgeneem hieronder is 'n nuwe kragtoevoerpunt
op die Slipkaai wat kaal gestroop is nadat vandale 'n ondergrondse kragkabel
gesteel het, wat daartoe gelei het dat die hawekantoor sowel as skeepshelling
sonder elektrisiteitstoevoer gelaat is. Daarby saam het dit die kreefskuit in
die foto hieronder, gestrand gelaat op die skeepshelling vanwaar windaste
buitewerking is weens 'n gebrek aan elektrisiteit.


Afgeneem hieronder is die splinternuwe
hawekraan wat gedurende 2020 op die Slipkaai opgerig is. Die kraan is egter nou
buitewerking nadat vandale beide die motors afgesteel het tesame met die
"switchgear" wat in 'n kontroleboks gemonteer was.


Afgeneem hieronder is die splinternuwe
hawekraan se kontroleboks waarvan al die "switchgear" uitgesteel is.

Afgeneem hieronder is 'n lamppaal op die
Slipkaai waarvan die kragtoevoerkabel gesteel is.

Afgeneem hieronder het vandale hierdie nuut
opgerigte lamppaal uit sy betonfondasie geruk en binne-in die see gegooi.


Afgeneem hieronder het vandale hierdie nuut
opgerigte lamppale vernietig op die Suidelike breekwater.


Afgeneem hieronder is die werk van die
plaaslike smokkelbedryf, vanwaar talle plastieksakke met ontskulpte
perlemoendoppe binne-in die hawegebied gestort is.

|
|